Sloepenstoet

De Kattukbinse sloepenstoet (dit jaar op vrijdag 25 augustus 2023) is al een aantal jaar een waar spektakel, maar liefst 100 boten kunnen zich inschrijven voor deze gezellig botenoptocht. Wat wil je nou liever dan een leuke tocht varen, met een ondergaande zon, mensen van jong en oud langs de kade en heel veel gezelligheid. De muziek van een blaaskapel galmt langs de oevers en de sfeer zit er goed in.

Bent u in het bezit van een sloep, vlet, motorboot, zodiac, of alles wat redelijk de optocht kan volgen, dan bent u in de feestweek bij ons aan het juiste adres.

Het thema is: REDDERS VAN KATWIJK

De route is als volgt. Start Katwijkse Zeeverkenners, richting Valkenburg, draaipunt is ten hoogte het oude gemeentehuis van Valkenburg, op de terugweg varen we langs de Overrijn en de Roskam weer terug naar de Zeeverkenners. Op de Overrijn wordt de stoet rond 21.30 uur verwacht.

Hieronder kunt u zich aanmelden voor de Sloepenstoet.

Algemene informatie Sloepenstoet

* Op donderdag 24 augustus 2023 zal er om 19:00 uur een briefing zijn bij het clubgebouw van de Katwijkse Zeeverkenners (Laage Mallegatpad 1 te Katwijk). Ook wordt op deze avond uw deelnamenummer overhandigd. Kunt u niet aanwezig zijn, zou u dan een meevarende willen vragen aanwezig te zijn, waarvoor dank.

* Voor de start, deze is om 20.30 uur, is het niet toegestaan om rondjes te varen. Boten dienen klaar te liggen voor vertrek met draaiende motor. Wanneer de Organisatieboot van de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn gaat starten, kunnen de overige boven volgen. Het wegvaren van de Organisatieboot is het startmoment van de Sloepenstoet.

* De vooraf ontvangen nummers dienen zichtbaar op uw boot geplaatst te worden.

* De aanvang van de Sloepenstoet is op vrijdag 25 augustus 2023 bij het clubgebouw van de Katwijkse Zeeverkenners in Katwijk aan den Rijn. De start zal zijn om 20:30 uur.

* De organisatie is niet aansprakelijk voor enige schade tijdens de route van de Sloepenstoet.

* Blijf tijdens het varen zo dicht mogelijk achter u voorganger, zodat er geen gaten vallen.

* Tijdens de sloepenstoet volgen u de vaarregels. De alcoholregels zijn ook tijdens de Sloepenstoet van kracht en u bent verplicht om goede navigatieverlichting te voeren.

* De organisatie bewaard uw contactgegevens voor verdere correspondentie omtrent de Sloepenstoet 2023 en start inschrijving 2024. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld.