Leden voorrang eerste kaarten Oranjerock Katwijk aan den Rijn.

De Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn geeft de leden als eerste de gelegenheid tot het kopen van kaarten voor Oranjerock 2021. Nu maar hopen dat de verdere versoepelingen van de COVID-19 maatregelen doorzetten!

Leden kunnen kaarten kopen door op deze link te klikken

Eerder heeft het bestuur van de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn laten weten voorzichtig na te denken over de mogelijkheid tot het organiseren van het Najaarsfeest in augustus dit jaar. Een vast onderdeel van het Najaarsfeest is Oranjerock, een festival wat jaarlijks gehouden wordt in de openlucht op het terrein Oranjevallei. Met de kans op verdere versoepeling van de COVID-19 maatregelen komen de evenementen die in de openlucht worden gehouden als eerste binnen handbereik. Festivals op de schaalgrote van Oranjerock zijn ook al eerder als testevent, onder toezicht van de overheid, georganiseerd met goede resultaten.

De voorbereiding op het Najaarsfeest kent een aantal lastige beslissingen, wat kan er in augustus wel en wat kan er niet worden georganiseerd en wanneer moet je de voorbereidingen starten om in augustus klaar te zijn met de organisatie. Tegen deze achtergrond heeft de Oranjevereniging het besluit genomen te starten met de voorbereiding van het festival Oranjerock. De leden van de vereniging krijgen vanaf zaterdag 29 mei aanstaande, vanaf 12:00 uur, als eerste de gelegenheid om tegen gereduceerde prijs kaarten voor het festival, wat op zaterdag 28 augustus 2021 wordt gehouden, te kopen.

Uiteraard houdt de Oranjevereniging rekening met de kans dat het festival alsnog niet door kan gaan omdat de maatregelen dit niet toelaten. Veiligheid gaat voor alles! In dat geval krijgen de kopers van kaarten hun geld (minus de administratiekosten) terug. Ook is er nog veel onduidelijkheid over eventuele extra toegangsmaatregelen en of een testbeleid. De route in de voorbereiding naar Oranjerock zal stap voor stap moeten worden afgelegd, waarbij de veiligheid van de bezoekers centraal staat en telkens weer de kans bestaat dat het festival niet door kan gaan.

De Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn gaat uiteraard uit van het positieve scenario en hoopt, al of niet in aangepaste vorm, in augustus Oranjerock 2021 te kunnen organiseren.