Kampioen van de Rijndorpen bekend

Tijdens de paardenmarkt in Valkenburg is de laatste ringsteekwedstrijd van de competitie Kampioen van de Rijndorpen verreden. Het was een mooie wedstrijd met prachtig weer en veel publiek, die genoten van de prachtige paarden en rijtuigen.

Het Kampioenschap van de Rijndorpen is dit jaar voor het eerst gehouden en is voortgekomen uit de samenwerking tussen Paardenmarkt comité Rijnsburg, Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn en Paardenmarkt comité Valkenburg. Bij de ringsteekwedstrijden in juni in Rijnsburg, augustus in Katwijk aan den Rijn en september in Valkenburg konden de deelnemers punten halen voor deze competitie. Aanspanningen die in alle drie de dorpen meerijden, dingen mee naar de titel Kampioen van de Rijndorpen.

Vijf aanspanningen streden in deze competitie om de prijzen, te weten diverse geldprijzen met als hoofdprijs € 100,00 en de nodige bekers en bloemen.

De uitslag  voor 2023 is als volgt.

5e prijs Piet van der Gugten uit Katwijk

4e prijs Ron en Ellen uit Katwijk