Intocht Sinterklaas gecanceld

Intocht Sinterklaas op 20 november a.s. in Katwijk aan den Rijn gaat niet door.

Tijdens de voorbereidingen van de Intocht van Sinterklaas liepen de corona besmettingen in Nederland enorm op. Uiteindelijk kondigde het kabinet afgelopen vrijdag 12 november jl. een verscherping van de maatregelen af. Maatregelen die allemaal tot doel hebben het aantal besmettingen terug te dringen door contacten tussen mensen zoveel als mogelijk te beperken.

De impact van de besmettingen, maar ook de beperkende maatregelen grijpen ver in ieders bestaan in. Zowel privé, op het werk als binnen het sociale-, verenigingsleven.

In al deze verbanden dragen we met z’n allen bij aan de bestrijding van het probleem. Het is ook deze gezamenlijke verantwoordelijkheid die ons heeft doen besluiten om de intocht niet door te laten gaan. De intocht in Katwijk aan den Rijn kent een grote belangstelling waarbij wij de 1,5 meter afstandsnorm voor de bezoekers en onze vrijwilligers niet kunnen garanderen.

Wij hopen hiermee een toename van aantal besmettingen door dit evenement te kunnen voorkomen.

De pepernoten zijn inmiddels in Katwijk aan den Rijn aangekomen. Met de Sint hebben we afgesproken dat die toch via de scholen bij de kinderen zullen worden uitgedeeld.

Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn