Historische wandeling door Katwijk aan den Rijn

Maak kennis met de geschiedenis van je eigen dorp! Wie woont, fietst en wandelt in deze dorpskern, kent vast wel de mooie pandjes en plekjes, die herinneren aan voorbije tijden. Wellicht liggen er verhalen van opa en oma vers in het geheugen, van “hoe het vroeger” was. Maar wat gebeurde er allemaal rond 1200, toen Katwijk, langs de oevers van de Oude Rijn, “ontstond”? Wat gebeurde er in de gouden eeuw en wat is daar nog van te zien?

Deze feestweek kun je meedoen aan een twee uur durende wandeltocht langs historische plekjes in Katwijk aan den Rijn. Molenaar, Jack Bouma, vertelt alles over het rijke verleden van dit dorp. Hij is zijn leven lang geïnteresseerd in de geschiedenis van Katwijk (en de regio) en weet veel te vertellen over het verleden van Katwijk aan den Rijn. Wil jij meer weten over de geschiedenis van jouw eigen dorp, haal dan je gratis kaart(maximaal twee stuks per persoon) op vanaf woensdag 18 augustus bij de Roskam. We hebben helaas plaats voor een beperkt aantal deelnemers van 30 personen per avond. Maar gelukkig wandelen we, zowel op dinsdag 24 als woensdag 25 augustus. Dus wees er snel bij om telleurstelling te voorkomen.

Molenaar Jack Bouma, op de omloop van De Geregtigheid