Geen activiteiten tijdens Koningsdag Katwijk aan den Rijn

De Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn laat weten dat er dit jaar op Koningsdag geen activiteiten worden georganiseerd. Net als vorig jaar is het organiseren van evenementen niet mogelijk als gevolg van de COVID-19 maatregelen. De vereniging betreurt het feit dat voor de tweede maal achtereen Koningsdag niet gevierd kan worden, maar begrijpt dat er maatregelen nodig zijn om de pandemie te bestrijden. Wel worden de Fasehuizen in Katwijk aan den Rijn, De Binders en de bewoners van De Wilbert getrakteerd op Oranjegebak. De vereniging roept op tot het hijsen van de nationale driekleur met wimpel voor de jarige Koning. Voorts zal RTV Katwijk in de ochtend van 27 april met een speciale tv- uitzending aandacht besteden aan de Koningsdag. Ook zullen een aantal draaiorgels de straten van Katwijk aan den Rijn opluisteren met Oranjemuziek. Nationaal wordt de Koningsdag 2021 afgesloten met een speciale uitzending van “MAX Koningsdag”, uitgezonden vanuit paleis Soestdijk tussen 16:15 en 17:50 uur. Daarin wordt uitgebreid gereflecteerd op het koninklijk bezoek aan Eindhoven. Hoogtepunt van de uitzending is de Nationale Toost om 16:30 uur, op de verjaardag van Zijne Majesteit en op de gezondheid van iedereen. De vereniging kijkt uit naar het moment waarop Koningsdag weer uitbundig gevierd kan worden!