DVS gaat Oranjevallei gebruiken.

DVS gaat Oranjevallei gebruiken

Katwijk; De stichting beheer Oranjevallei en de Christelijke muziekvereniging Door Vriendschap Sterk (DVS) hebben een overeenkomst getekend voor het gebruik van de Oranjevallei. DVS gaat het terrein gebruiken als terrein voor het oefenen van de shows die de muziekvereniging zowel nationaal als internationaal presenteert.

Het burgerparticipatie project van de gemeente Katwijk in de Duinvallei biedt ruimte aan diverse partijen. Zo heeft de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn zich sterk gemaakt voor een terrein voor Sport & Muziek. Dit terrein is inmiddels gerealiseerd, met vereende krachten is vorig jaar het terrein geëgaliseerd, voorzien van water- en rioolaansluiting en er zijn Franse schapenhekken om het terrein geplaatst. Na het inzaaien met gras, heeft de mooie zomer van 2018 niet echt meegewerkt om het gras snel te laten groeien. Het gewenste groene grasveld was al snel een dorre vlakte. Vrijwilligers hebben uren besteed aan het vullen van watertanks uit de sloot en deze gesproeid over het terrein, maar dit mocht niet baten. Met een nieuw seizoen voor de boeg, gaan de vrijwilligers er opnieuw voor proberen te zorgen dat het gras er mooi bij komt te liggen en dit biedt aan DVS de mogelijkheid om het terrein te gebruiken voor mars- en showrepetities. De eerste gebruikers zijn de Junioren van DVS, die van april tot juni op zaterdagmorgen tussen 10:00 en 13:00 uur gaan oefenen voor het Nederlands Kampioenschap Mars te Huizen op 29 juni aanstaande.

Naast het gebruik door DVS, wordt het terrein ook gebruikt voor de festiviteiten van de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn en zijn er gesprekken met andere potentiele gebruikers. Afhankelijk van kwaliteit van het gras, wordt dit na het maaien gebruikt als voer voor de paarden van één de boerderijen in Katwijk aan den Rijn.