Duofiets voor Topaz Overduin.

Duofiets Topaz Overduin dankzij Oranjevereniging Katwijk a/d Rijn en Edwin van der Sar Foundation.

Toen Oranjevereniging Katwijk a/d Rijn aan Topaz Overduin vroeg, waar zij een eventuele gift aan zouden besteden, hoefde er niet heel erg lang te worden nagedacht. Immers, met slechts één duofiets, kunnen lang niet alle bewoners met mooi weer naar buiten! Daarom spraken zij de wens uit een tweede duofiets aan te schaffen voor de afdeling Huntington. Deze wens is nu uitgekomen.

Een duofiets maakt het voor personen die minder mobiel zijn mogelijk om meer te bewegen en vaker buiten te komen. Door de duofiets kunnen mensen met een beperking samen met een begeleider fietstochten maken. Fietsen door de duinen, naar het strand of een rondje Katwijk, alles is mogelijk.

Tijdens het Najaarsfeest 2018 is er geld ingezameld om aan een nader te bepalen doel te schenken. De keuze is gevallen op de extra duofiets voor Topaz Overduin en is mede mogelijk gemaakt door een eigen bijdrage, de donatie van Oranjevereniging Katwijk a/d Rijn en de Edwin van der Sar Foundation. De fiets is uitgereikt op donderdag 21 maart jl. en zowel de begeleiders als de bewoners van Topaz Overduin zijn er ontzettend blij mee.