DrieKerkenBoodschap Geloof, Hoop en Liefde!

In samenwerking met de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn worden zondagmiddag 21 augustus de deuren van achtereenvolgens de H. Joannes de Doperkerk, de Dorpskerk en de Open Hof Kerk wijd open gezet voor maximaal tweehonderd belangstellenden. In elke kerk is er na de ontvangst een muzikaal onderdeel van de ‘Walking Message’ met als thema ‘Geloof, Hoop en Liefde’ waarna er na afloop bij de Open Hof Kerk natuurlijk ook aan de inwendige mens wordt gedacht.

Interkerkelijke werkgroep ‘Walking Message’ Kees Ouwehand, voorzitter van de werkgroep die dit samen met de werkgroep voorbereidt: ,,Zo mooi om te zien dat we na de ‘Walking Lunch’ van 2019 en het ‘Walking Concert’ van 2021 we het nu weer zonder beperkingen kunnen organiseren. Wat is er niet leuker dan eens te kijken bij ‘de buren’ aan het begin van deze Najaarsfeesten waar we in Kattuk Binnen vaak schouder aan schouder staande met elkaar van alles beleven? Wat zou het gaaf zijn als de tweehonderd toegangskaarten snel uitverkocht zijn.”

Ontmoeten en verbinden De ontvangst is die dag om 14.40 uur bij de H. Joannes de Doperkerk. Daar begint om 15.00 uur, na een woord van welkom, de ‘Walking Message’ met een optreden van het kinderkoor De Vrolijke Noot met liederen over ‘Geloof’. Om 15.30 uur loopt de hele groep naar de Dorpskerk om te luisteren naar het koor Voice of Joy rond het thema ‘Hoop’. En om 16.15 uur gaat iedereen naar de Open Hof Kerk voor een optreden van Cees Wassenaar en zijn muzikale vrienden rond het thema ‘Liefde’ met liederen uit de kleinkunst. In alle kerken worden de verbindende teksten uitgesproken.

De liedteksten zijn mee te lezen middels een beamerpresentatie. Om 17.00 uur sluit de groep deze ‘Walking Message’ met elkaar af met een hapje en een drankje in laatstgenoemde kerk. In de feestgids van de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn kunt u er zeker meer over lezen en zien.

Hoe, voor wie en wanneer?

Deze unieke DrieKerkenBoodschap wordt georganiseerd voor alle belangstellenden. Hierbij wordt met deze prachtige Oranje-activiteit het thema ‘Geloof, Hoop en Liefde’ middels mooie liederen ten gehore gebracht. Om de onkosten te bestrijden vragen we € 5,- p.p. en kinderen tot tien jaar mogen gratis deelnemen. De tweehonderd kaarten zijn vanaf maandag 25 juli t/m vrijdag 19 augustus te koop bij ‘Kluswijs’ en ‘De Roskam’. Lopen en luisteren naar ‘Geloof, Hoop en Liefde’ in drie kerken, wat voor jou deze zondagmiddag 21 augustus?