DI-RECT headliner op Oranjerock 2022

Oranjerock 2022 zal, onder voorbehoud, plaats vinden op zaterdag 27 augustus 2022.

Deze 34ste editie heeft wederom twee podia, vier geweldige acts op het hoofdpodium, drie Katwijkse bands, uitsluitend  A-merken drinks & food en natuurlijk vergeten we onze allerjongste bezoekers niet met een zeer uitgebreide kidscorner.

DI-RECT

De band won al talloze awards en is al jaren de grote gangmaker tijdens Vrienden van Amstel Live en niet meer weg te denken op grote festivals als Pinkpop, Lowlands en

Concert at SEA.  De shows van DI-RECT zijn altijd vol energie, zeer muzikaal en een geweldig visueel spektakel. In 2014 stonden ze al een keer op Oranjerock, maar we doen het graag nog een keer over.

Lucas Hamming

Lucas Hamming was één van de grote talenten uit het tv-programma De Beste

Singer-Songwriter. Daarna brak hij definitief door toen hij in het seizoen 2015/2016 samen met zijn band ‘huisband’ werd van DWDD. In 2016 stond Lucas op Pinkpop en aan het eind van het jaar speelde hij zijn eerste uitverkochte Paradiso-show. Na een “theater-tussenjaar” zijn winst van het programma Maestro keert Lucas met nieuwe muziek én met zijn vertrouwde band terug op de podia en de festivals. Stil zitten is niks voor Lucas Hamming.  Hij wil gaan! En dat zien we graag op Oranjerock.

EUT

Het Amsterdamse vijftal EUT maakt melodieuze gitaarpop waar het plezier en de jeugdigheid vanaf spat. De sound van EUT is een vreemde cocktail van losse stijlen die perfect samenkomen. Het debuutalbum ‘Fool For The Vibes’  bevat aanstekelijke liedjes die de jaren negentig in herinnering brengen. De band EUT gaat lekker en bewijst: er komt prima muziek van de popacademies.  Het is meer dan leuk om te zien hoe hecht de onderlinge band is en hoe geweldig ze het vinden om met elkaar op het podium te staan. Dit geeft een prima sfeer tijdens hun optredens en dat is precies wat we zoeken.

SVEN HAMMOND

Het begon allemaal bijna 15 jaar geleden en ze gaan nog steeds door: Sven Hammond. Sinds de oprichting in 2006 heeft frontman Sven Figee en zijn band honderden shows gespeeld, zowel in eigen land als in het buitenland. Ze hebben vijf studio-albums en vier live-albums op hun naam staan ​​en klinken nog steeds even fris als altijd. Alles op hun eigen manier gearrangeerd. Een inspirerende mix van stylen die werkt: rhythm-and-blues-, soul-, rock- en jazzmuziek.

Naast de vier hier bovengenoemde artiesten/bands, zullen op ons KBM-podium een drietal Katwijkse bands hun kunsten vertonen. Deze drie bands worden later bekend gemaakt.