De competitie ringrijden “Kampioen van de Rijndorpen” gaat bijna van start.

Op 13 juni zal de eerste wedstrijd verreden worden in Rijnsburg. Sinds jaar en dag rijden traditiegetrouw de rijtuigen, tilbury’s en sjezen door de dorpen Rijnsburg, Katwijk aan den Rijn en Valkenburg, tijdens het ringrijden op de Paardenmarkten en het Najaarsfeest. Voor de deelnemers het moment om hun paarden en pony’s met aanspanning aan het publiek te laten zien in een veelal spannende wedstrijd. Ook voor de toeschouwers is het een lust voor het oog de prachtige combinaties voorbij te zien rijden. Het ringrijden is een leuke sport om te doen maar zeker ook om naar te kijken.

Nieuw dit jaar is dat we met de drie wedstrijden naast de dagprijzen ook rijden om het Kampioenschap van de Rijndorpen. Aanspanningen die aan alle drie de wedstrijden deelnemen dingen mee naar een prachtige geldprijs en natuurlijk de eeuwige roem, met je naam op de wisselbeker. Het is uiteraard geen verplichting om aan alle drie de wedstrijden deel te nemen. Per wedstrijd zijn er natuurlijk de dagprijzen zoals vanouds. Nadat de laatste wedstrijd verreden is in Valkenburg wordt de Kampioen van de Rijndorpen bekend gemaakt en de bijbehorende prijs uitgereikt.

Het ringrijden zal plaatsvinden op de volgende data:

Dinsdag 13 juni om 18:30 uur op de Graaf Florislaan te Rijnsburg

Dinsdag 22 augustus om 18:30 uur op de Commandeurslaan te Katwijk a/d Rijn

Zaterdag 9 september om 14:00 uur op de Marinus Poststraat te Valkenburg ZH

De inschrijving is gratis.